Diaconie

De Johanneskerk-gemeente wil betrokken zijn bij mens en maatschappij, in woord en daad. De diaconie van de Johanneskerk heeft als opdracht dit gestalte te geven en daarbij de kerkgemeenschap zoveel mogelijk te betrekken. Ze werkt samen met de diaconie van de Protestantse Gemeente Amersfoort en met de Raad van Kerken, en soms ook met Geloof en Samenleving van de Remonstranten. De diaconie van de Johanneskerkgemeente ondersteunt, veraf en dichtbij, meestal kleinschalige, projecten. Maar ze geeft ook individuele steun: personen die in moeilijkheden zijn, binnen en buiten de gemeente, kunnen een beroep op de diaconie doen. Aanvragen worden strikt vertrouwelijk behandeld. In de tijd van Advent organiseert de diaconie een Adventsmiddag. Ook een taak van de diaconie is het voorbereiden van avondmaalsvieringen. Als we het avondmaal vieren is iedereen uitgenodigd.

De diaconie stelt het collecterooster op. Steeds wordt een maand lang voor één collectedoel gecollecteerd. Met vragen en opmerkingen over het werk van de diaconie, bijvoorbeeld over collectedoelen, kan je terecht bij het contactadres diaconie@johanneskerk.nl.

Giften voor de diaconie zijn welkom op rekeningnummer NL11 INGB 0000 1314 51 tnv Diaconie DoReJo-gemeente Amersfoort.

De leden van de diaconie zijn: Dineke Spee (voorzitter), René Leegte (penningmeester) en Johanneke Maris (secretaris). Je kan je ook tot de predikant wenden.

Het is mogelijk gebruik te maken van collectebonnen die via de bankrekening betaald worden. Op die manier is de gift (onder voorwaarden) fiscaal aftrekbaar en is er geen contant geld nodig. Er zijn bonnen van €1, €2, €3 en €5 per stuk; ze worden verstrekt per vel van tien en zijn na de kerkdienst bij Jan Nienhuis te verkrijgen. Het desbetreffende bedrag graag overmaken naar bankrekening NL 83 TRIO 0320 8123 67 t.n.v. Stichting Johanneskerk.